Marketing v cestovním ruchu

marketing

 

Otázka: Marketing v cestovním ruchu

Předmět: Cestovní ruch a hotelnictví

Přidal(a): Kristýna Koutníková

 

 

HLAVNÍ SPECIFIKA SLUŽEB OBECNĚ

  • jsou nehmotné – není možné je vyzkoušet
  • výroba a spotřeba jsou místně a časově vázány – tj. vyráběny a spotřebovávány na místě
  • služby jsou pomíjivé – nelze je skladovat
  • spotřebitel přichází k výrobci
  • kvalita služeb je zcela závislá na znalostech a schopnostech poskytovatele
    • nejvýrazněji např. v případě restaurací, přepravců, CK nebo průvodců

 

SLUŽBY V POHOSTINSTVÍ A CR – ZNAKY

  • spotřebovávány v horizontu hodin, max. dnů
  • výrazný vliv psychiky a emocí při nákupu
  • větší důraz na úroveň a image služby
  • složitější distribuční cesty – „spotřebitel“/ klient přichází za „výrobcem“
  • větší závislost na komplementárních firmách
    • služby v CR jsou široce provázané – např. zájezd je vždy kombinací služeb
  • snazší kopírovatelnost služeb – kopírování pokrmů, zájezdů, ….
  • větší důraz na propagaci mimo sezónu – propagace letních zájezdů v zimním období

 

DEFINICE MG

Marketing je aktivita, která má dopomoci tomu, aby bylo správné zboží / služba nabídnuto

správným zákazníkům

ve správný čas a na správném místě

za správné ceny

s pomocí odpovídající propagace

a s ohledem na přiměřenost nákladů.

 

 

SPECIFIKA MARKETINGU V CR

  • Marketingový mix využívá více než 4P
    • 4P – product, price, place, promotion
    • 5P – people = pracovníci v CR
    • 6P –  packaging = kompletování služeb CR za výhodnější cenu
    • 7P programming  = obsah package
    • 8P partnership = výraznější spolupráce mezi jednotlivými poskytovateli služeb
  • Větší význam ústní reklamy
  • Emotivní přitažlivost propagace
  • Složitější zavádění inovací
  • Důležitá je provázanost s komplementárními firmami
💾 Stáhnout materiál   🎓 Online kurzy
error: Stahujte 15 000 materiálů v naší online akademii 🎓.