Otázka: Organizační složky hotelu – top management
Předmět: Hotelnictví, Management
Přidal(a): Peters77
Organizační složky
- soubor úkonů a formálně pracovních vztahů vytvořených k využití předností specializace
- systém vertikální a horizontální koordinace, navržen aby sjednotil jednotlivé specifické části
Vertikální a horizontální koordinace:
- rozděluje na hlavní úseky a oddělení podle činnosti a jejich vzájemných vztahů
- vyjadřuje kompetence=rozsah činnosti-odbornosti, oprávnění, povinností jednotlivých složek, podřízenost a jejich sounáležitost
Top management = nejvyšší vedení společnosti
Úsek ředitele: Generální ředitel hotelu, asistent ředitele, sektářka, právník
Povinnosti vedoucích pracovníků:
- a) řídit, vést a kontrolovat
- b) organizovat, odměňovat a zajišťovat VOZP
vedení=vlastní nápady, kreativita
řízení=držet se podle legislativy, standartu, bez nápadu
- vytvářet podmínky pro zvyšování odborné úrovně zaměstnanosti
- zajišťovat dodržování právních předpisů a vytváření opatření k ochraně majetku zaměstnavatele
Náplň práce ředitele
- řídí činnost hotelu, zabezpečuje plnění úkolů, odpovídá za řízení hotelu a splnění úkolů orgánům společnosti
Náplň asistenta ředitele
- sjednává schůzky, organizuje porady, řídí sekretariát, připravuje písemné podklady pro ředitele, řídí práci sekretářky
Náplň práce sekretářky
- odpovídá za správné a včasné vyřizování veškeré administrativy
Náplň práce právníka
- vede právní vymáhání pohledávek, agendu pojistných událostí, sleduje dodržování právních norem, jedná se soudy a orgány státní správy, vyřizuje právní záležitosti týkající se hotelu
Náplň práce prodejního a marketingového ředitele
- vytváří marketingovou strategii – zjišťuje výzkum spotřebitelské poptávky (trhu)
- udržuje kontakty a vede jednání s obchodními partnery
- zajišťuje reklamu a propagaci, styk s veřejností, zpracovává návrhy na formy péče o VIP hosty
- zabývá se skrytou reklamou (=public relations)
Náplň práce obchodního ředitele – odpovídá za oblast stravování a odbytu
- organizuje gastronomické, společenské a zábavné akce, řídí proces zásobování zbožím, surovinami a pomocným materiálem
- vyřizuje reklamce, spolupracuje při provádění propagace služeb hotelu, dbá na dodržování zásad hospodaření s energiemi
Náplň práce asistenta obchodního ředitele
- dohled v odbytových střediscích, kontroluje BOZP, hygienu, bezpečnost, poctivost
Vlastnosti manažera
- Vrozené-inteligence, emoční inteligence, temperament
- Získané vlastnosti, které je možné získat vzděláním, tréninkem, výchovou
- komunikace, odolnost vůči stresu, flexibilita, systematičnost
Jak být dobrým manažerem?
- Být interaktivní a motivující – motivovat, umět ohodnotit práci, připravený naslouchat dotazům
- Být schopný vytvořit přátelské prostředí- týmový duch, předcházet konfliktům
- Být dobrý organizátor- plánovat čas, stanovit si cíle, rozdělit práci, reagovat na zpoždění v klidu
- Být komunikativní a kreativní a schopný dělat kompromisy
Styly řízení a vedení
- Demokratický– aktivní, ale vyslechne si názor druhých, přináší vlastní návrh, hovoří jako poslední, používá otevřené otázky,1os. Množného čísla, umí motivovat
- Participativní – zároveň koučem, rozvíjí týmovou spolupráci, podřízené nechá pracovat a do jejich práce nezasahuje, o výsledcích a průběhu práce diskutuje, pomocí otázek a koučování vede druhé k sebe rozvoji
- Direktivní- velice aktivní ve své činnosti, soustřeďuje se na svůj názor a pojetí, často zasahuje do činnosti a rozhodování, často používá- já chci, vydává rozkazy a příkazy, druzí nemají takřka žádný prostor
- Liberální– v pozadí, nemusí být aktivní, přenechává zodpovědnost na ostatních, není vymezena dělba práce, nebývá oznámen termín pro splnění úkolů