Otázka: Účetní doklady, účetní zápisy, účetní knihy
Předmět: Účetnictví
Přidal(a): Luke
Obsah otázky:
- Rozsah účetní závěrky
- Obsah účetní závěrky
Pojem
- Účetní závěrka je sestavení účetních výkazů, které podávají informaci o celkovém hospodaření firmy – každá účetní jednotka má povinnost ji sestavit
Druhy účetních závěrek:
- Řádná – sestavuje se k poslednímu dni účetního období
- Mimořádná – konec podnikatelské činnosti, insolvence, likvidace apod.
- Mezitímní – na žádost valné hromady, vstup nového společníka, interní audit apod.
Plný rozsah: sestavení veškerých účetních výkazů (střední a velké)
- Rozvaha
- Výkaz zisků a ztrát
- Přílohy
- Přehled o změnách vlastního kapitálu
- Přehled o peněžních tocích
Zkrácený rozsah: vedou malé a mikro, vybrané a ty co se řídí dle zvláštního právního předpisu
- Rozvaha – podává informace o majetku ÚJ a zdrojích krytí tohoto majetku – A=P
- Výkaz zisků a ztrát – podává informace o výsledku hospodaření – zisk, ztráta- 6 a 5
- Přílohy – podává doplňující informace o ÚJ formou textového souboru
Termín pro odevzdání účetní závěrky
účetní závěrka se odevzdává jako součást daňového přiznání
- a) 4 měsíce po uplynutí zdaňovacího období, pokud daňové přiznání nebylo podáno nejpozději do 3 měsíců po uplynutí zdaňovacího období a následně bylo daňové přiznání podáno elektronicky
- Do 1. 4. 20xx formou datové schránky
- b) 6 měsíců po uplynutí zdaňovacího období, pokud
daňový subjekt má zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, nebo
2. daňové přiznání nebylo podáno nejpozději do 3 měsíců po uplynutí zdaňovacího období a následně daňové přiznání podal poradce.- Do 1. 7. 20xx přes daňového poradce
Následné povinnosti po odevzdání účetní závěrky
Účetní závěrka se musí archivovat po dobu 10 let
Další podobné materiály na webu: