Úvod do problematiky CK a CA

marketing

 

Otázka: Úvod do problematiky CK a CA

Předmět: Cestovní ruch a hotelnictví

Přidal(a): Kristýna Koutníková

 

 

PRODUKT CESTOVNÍ KANCELÁŘE

= produktem cestovní kanceláře je zájezdzájezdem je:

  • předem sestavená kombinace alespoň 2 z následujících služeb:
    • a) doprava
    • b) ubytování
    • c) jiné služby CR, které nejsou doplňkem dopravy a ubytování a tvoří významnou část zájezdu nebo jejich cena tvoří alespoň 20% souhrnné ceny zájezdu
  • služby musejí být prodávány nebo nabízeny za souhrnnou cenu
  • služby zahrnují alespoň 1 ubytování (tj. >24hod.)
    • zájezd mohou vytvářet pouze cestovní kanceláře
    • pouze na kombinaci služeb splňující tyto podmínky se vymezuje povinné smluvní pojištění CK

 

Zájezdem není

  • kombinace služeb CR sestavená dle individuálního požadavku (tzv. forfait/forfet)
    • není sestavena předem
    • nevztahuje se na ni povinné smluvní pojištění
  • kombinace služeb prodávaná jiné CK za účelem jejího dalšího podnikání
    • např. když česká CK prodává kombinaci svých služeb zahraniční CK
  • pokud nejde o činnost vykonávanou za účelem zisku
    • např. školní výlety

 

SLUŽBY CK, CA

Službami/produktem CK, CA může být cokoliv, co mohou nabídnout na trhu CR a co může uspokojit požadavky účastníků CR

  1. Tvorba zájezdů – pouze CK !
  2. Informační služby – jediné zdarma
  3. Směnárenské služby
  4. Prodej dopravních cenin – letenky, železniční jízdenky apod.
  5. Průvodcovské služby
  6. Pronájem automobilů
  7. Prodej vstupenek na kulturní a sportovní akce
  8. Prodej map a suvenýrů
💾 Stáhnout materiál   🎓 Online kurzy
error: Content is protected !!