Otázka: Vyhodnocení a vyúčtování pracovní agendy
Předmět: Cestovní ruch a průvodcovství
Přidal(a): Kristýna Koutníková
VYHODNOCENÍ A VYÚČTOVÁNÍ PRACOVNÍ AGENDY
Zásady vyhodnocení a vyúčtování pracovní agendy:
- průvodce odevzdá písemné vypracování v CK do 3 pracovních dnů od ukončení zájezdu referentovi CK a ten potvrdí správnost vypracování nebo opraví drobné nedostatky,
- závažné nedostatky ohlásí okamžitě,
- kromě vyhodnocení a vyúčtování pracovní agendy průvodce odevzdává také návrhy a poznatky průvodce k trase, programu a službám,
VYHODNOCENÍ
- Vyhodnocení zájezdu průvodce píše do předtištěného formuláře CK,
- tento formulář obsahuje základní identifikační znaky zájezdu (logo CK, číslo zájezdu, trasa, cílové místo, termín konání, počet a složení účastníků),
průvodce vyplní:
- svoje osobní údaje a kontakty
- hodnocení služeb (charakteristika a standart poskytovaných služeb).
Vyhodnocení dopravních služeb – hodnotí se tyto faktory:
- každý dopravní prostředek se hodnotí zvlášť – čistota, včasnost, služby, …
- řidič a personál – znalost trasy, způsob řízení, chování, zevnějšek, …
- čerpání pohonných hmot a zapíše se počet ujetých km,
- mimořádné události – porucha, havárie,
Vyhodnocení ubytovacích služeb – hodnotí se tyto faktory:
- identifikace ubytovacího zařízení – název, kategorie a třída a počet přenocování,
- lokalizace ubytovacího zařízení – prostředí, okolí, dopravní spojení, …
- hodnocení ubytovacího zařízení jako celku – zda odpovídá danému standartu,
- hodnocení pokojů – struktura, vybavení, čistota, funkčnost, …
- činnost a chování personálu,
- opatření učiněná průvodcem pro odstranění nedostatků.
Vyhodnocení stravovacích služeb – hodnotí se tyto faktory:
- identifikace stravovacího zařízení – název, kategorie a třída stravovacího zařízení,
- lokalizace stravovacího zařízení – prostředí, okolí, dopravní spojení, parkování,
- rozsah poskytovaných služeb – čtvrtpenze, polopenze, plná penze,
- kvalita a kvantita podávaných pokrmů a nápojů – správná hmotnost a míra, správná teplota, čerstvost surovin,
- čistota – stravovacího zařízení, inventáře,
- chování personálu a servis pokrmů a nápojů,
- opatření učiněná průvodcem pro odstranění nedostatků.
Vyhodnocení doplňkových služeb – hodnotí se takto:
- výlet, exkurze, přehlídka,
- každá služba se hodnotí zvlášť a hodnotí se její kvalita a kvalita partnerského průvodce
Vyhodnocení mimořádných událostí – patří sem:
- úraz, onemocnění, hospitalizace,
- porušení právních předpisů,
- vzdálení se účastníka od skupiny,
- ztráta, odcizení, poškození zavazadel,
VYÚČTOVÁNÍ
- Průvodce vyplní předtištěný formulář, kde fakturuje všechny své pohledávky za výkon své činnosti cestovní kanceláři.
V tomto formuláři průvodce:
- specifikuje výkon své pracovní činnosti (druh zájezdu, čas strávený se skupinou, charakter vykonávané činnosti),
- uvede plánované a mimořádné výdaje za skupinu placené v hotovosti – doloženo originálními doklady,
- požadavek na cestovní náhrady = vyplnění cestovního příkazu.
Pojištění průvodce ČR:
- každý průvodce by měl mít pojištění alespoň v rozsahu ´´základního cestovního pojištění´´ = pojištění úrazu a léčebných výloh, zavazadel, věcí osobní potřeby, odpovědnosti za škody, … Toto pojištění:
- průvodce si hradí sám ze svých prostředků,
- nebo mu ho hradí CK, pokud je pojištění součástí kalkulace zájezdu.