Vyhodnocení a vyú. pracovní agendy – maturitní otázka

ekonomie

 

Otázka: Vyhodnocení a vyúčtování pracovní agendy

Předmět: Cestovní ruch a průvodcovství

Přidal(a): Kristýna Koutníková

 

VYHODNOCENÍ A VYÚČTOVÁNÍ PRACOVNÍ AGENDY

 Zásady vyhodnocení a vyúčtování pracovní agendy:

  • průvodce odevzdá písemné vypracování v CK do 3 pracovních dnů od ukončení zájezdu referentovi CK a ten potvrdí správnost vypracování nebo opraví drobné nedostatky,
  • závažné nedostatky ohlásí okamžitě,
  • kromě vyhodnocení a vyúčtování pracovní agendy průvodce odevzdává také návrhy a poznatky průvodce k trase, programu a službám,

 

VYHODNOCENÍ

  • Vyhodnocení zájezdu průvodce píše do předtištěného formuláře CK,
  • tento formulář obsahuje základní identifikační znaky zájezdu (logo CK, číslo zájezdu, trasa, cílové místo, termín konání, počet a složení účastníků),

průvodce vyplní:

  • svoje osobní údaje a kontakty
  • hodnocení služeb (charakteristika a standart poskytovaných služeb).

Vyhodnocení dopravních služeb – hodnotí se tyto faktory:

  • každý dopravní prostředek se hodnotí zvlášť – čistota, včasnost, služby, …
  • řidič a personál – znalost trasy, způsob řízení, chování, zevnějšek, …
  • čerpání pohonných hmot a zapíše se počet ujetých km,
  • mimořádné události – porucha, havárie,

Vyhodnocení ubytovacích služeb – hodnotí se tyto faktory:

  • identifikace ubytovacího zařízení – název, kategorie a třída a počet přenocování,
  • lokalizace ubytovacího zařízení – prostředí, okolí, dopravní spojení, …
  • hodnocení ubytovacího zařízení jako celku – zda odpovídá danému standartu,
  • hodnocení pokojů – struktura, vybavení, čistota, funkčnost, …
  • činnost a chování personálu,
  • opatření učiněná průvodcem pro odstranění nedostatků.

Vyhodnocení stravovacích služeb – hodnotí se tyto faktory:

  • identifikace stravovacího zařízení – název, kategorie a třída stravovacího zařízení,
  • lokalizace stravovacího zařízení – prostředí, okolí, dopravní spojení, parkování,
  • rozsah poskytovaných služeb – čtvrtpenze, polopenze, plná penze,
  • kvalita a kvantita podávaných pokrmů a nápojů – správná hmotnost a míra, správná teplota, čerstvost surovin,
  • čistota – stravovacího zařízení, inventáře,
  • chování personálu a servis pokrmů a nápojů,
  • opatření učiněná průvodcem pro odstranění nedostatků.

Vyhodnocení doplňkových služeb – hodnotí se takto:

  • výlet, exkurze, přehlídka, 
  • každá služba se hodnotí zvlášť a hodnotí se její kvalita a kvalita partnerského průvodce

Vyhodnocení mimořádných událostí – patří sem:

  • úraz, onemocnění, hospitalizace,
  • porušení právních předpisů,
  • vzdálení se účastníka od skupiny,
  • ztráta, odcizení, poškození zavazadel, 

 

VYÚČTOVÁNÍ

  • Průvodce vyplní předtištěný formulář, kde fakturuje všechny své pohledávky za výkon své činnosti cestovní kanceláři.

V tomto formuláři průvodce:

  • specifikuje výkon své pracovní činnosti (druh zájezdu, čas strávený se skupinou, charakter vykonávané činnosti),
  • uvede plánované a mimořádné výdaje za skupinu placené v hotovosti – doloženo originálními doklady,
  • požadavek na cestovní náhrady = vyplnění cestovního příkazu.

Pojištění průvodce ČR:

  • každý průvodce by měl mít pojištění alespoň v rozsahu ´´základního cestovního pojištění´´ = pojištění úrazu a léčebných výloh, zavazadel, věcí osobní potřeby, odpovědnosti za škody, … Toto pojištění:
  • průvodce si hradí sám ze svých prostředků,
  • nebo mu ho hradí CK, pokud je pojištění součástí kalkulace zájezdu.
💾 Stáhnout materiál   🎓 Online kurzy
error: Content is protected !!