Otázka: Změny v managementu
Předmět: Ekonomie a management
Přidal(a): Flákač
Proč je třeba změny v managementu?
- Stále se využívají metody před rokem 1920
- => tyto metody vymysleli lidé narozeni v 19. století
- Změny dnes ve srovnání s tehdejší dobou, kdy se metody vymyslely
- Změny samotné, jsou všude, rostou exponenciálně – technologie (Moorův zákon – minulá prezentace), zkracování životních cyklů, CO2…dříve nic nerostlo exponenciálně, turbulentní prostření, cenové šoky
- Hyper konkurence – velmi náročné na dnešním trhu konkurovat
- Kreativita, inovace – kdo neustále nedělá, zanikne (Nokia, Kodak… – minulá prezentace a případová studie)
- Slábnou bariéry vstupu do odvětví (minulá prezentace)
- Znalostní výhody – znalosti jsou dnes velmi cenné zboží
- Těžké přinést něco nového, unikátního
Dále lidé chtějí dělat to, co je baví, nechtějí vnucené cíle, populační exploze….
- Pokud jsme na vrcholu, často je možné velmi zjednodušeně přeskočit = inovovat, ale v managementu to není snadné jako například u inovací produktu – proč? Další slide >
- Dnes jsme na křivce NEW/NEWER – zhruba černé kolečko – současně existují na žluté křivce původní styly řízení se starými metodami (paradigmaty) a zároveň jsou tu průkopníci na červené křivce, kteří se od paradigmat odprostili (viz minulá prezentace – například firma bez hierarchie).
Změna není snadná
- Management 1.0 je tu příliš dlouho
- Tradiční uspořádání (leader, platy, tituly, moc…)
- Zasekl se v čase – technologie, genetika…vše se neustále mění a mění, management se zasekl.
- -> těžko se dnes lidem po takové době představuje, že by byl (zcela) jiný (dlouhá doba beze změny jen stále více posiluje paradigma a je těžší ho opustit – vlastní názor)
- Vězni paradigmatu a modelů jak vést
- Neúspěch není o technologii, ale o tom, jak management dokáže organizovat a mobilizovat lidské schopnosti (Nokia)
Další podobné materiály na webu: