Cestovní smlouva – maturitní otázka

Proč je zakázané kopírování? 💾 Stáhnout materiálVIP členstvíNahlásit chybu

marketing

 

Otázka: Cestovní smlouva

Předmět: Cestovní ruch a hotelnictví

Přidal(a): Kristýna Koutníková

 

 

Specifikováno v Občanském zákoníku (§10)

 

POVINNOSTI CESTOVNÍ KANCELÁŘE

 Povinné informace:

  • a) termín zahájení a ukončení zájezdu
  • b) cena + kdy / kolik zálohových plateb
  • c) místo určení cesty nebo pobytu
  • d) př., kdy je klient povinen platit odstupné
  • e) druh dopravního prostředku a dopravce
  • f) ubytování (poloha, kategorie, vybavení)
  • g) forma stravování
  • h) pasové, vízové formality, zdrav. požadavky
  • i) předpokládaná trasa (časy a místa zastávek)
  • j) zda je pro zájezd požadován min. počet klientů a kdy nejpozději musí být klientovi sděleno, že se zájezd ruší
  • k) rozsah a podmínky pojištění klienta
  • l) program v místě pobytu
  • m) lhůta, ve které může klient sdělit, že se místo něj zúčastní někdo jiný
  • n) možnosti individuál. připojištění klienta

 

CESTOVNÍ SMLOUVA (CS)

  • cestovní smlouva je smlouva, ve které se XK a klient zavazuje:
    • a) CK se zavazuje, že poskytne zájezd
    • b) klient se zavazuje, že zaplatí smluvní cenu za zájezd
  • CS musí být písemná – u CA sepisujeme CS s prodávající CK
  • podstatné náležitosti:
    • a) označení smluvních stran
    • b) vymezení zájezdu
    • c) cena zájezdu
  • jednostranné zvýšení zájezdu (ze strany CK)
    • Musí být přesně stanoven způsob zvýšení
    • Nesmí být jednostranně zvýšena během 20 dnů před zájezdem
    • Může být zvýšena nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu, za podmínek:
      • a) vzrostly ceny dopravy či pohonných hmot
      • b) vzrostly platby spojené s dopravou (letištní, apod. poplatky)
      • c) nárůst směnného kurzu CZK v průměru o více než 10%
    • *písemná informace o navýšení ceny musí být zaslána nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu klientovi (v této lhůtě může klient odstoupit od CS)
  • x snižovat cenu může CK za jakýchkoliv podmínek

 

DALŠÍ POVINNOSTI CK VŮČI KLIENTOVI

  • informace musí být upřesněny nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu a předány klientovy písemně (poštou, emailem) – tj. takové informace, které nejsou v CS nebo katalogu, tzv. pokyny k odjezdu
  • př. další platby, které nebyly zahrnuty v ceně

 

ZMĚNA SMLOUVY ZE STRANY CESTOVNÍ KANCELÁŘE

  • důsledkem změny CS může být nová cena zájezdu
  • povinnost sdělit změny klientovi
  • klient má právo ve lhůtě ne kratší než 5 dnů od doručení:
    • a) vyjádřit se
      • buď odstoupí od CS nebo
      • písemně souhlasí s novou CS
    • b) nevyjádřit se – tj. souhlas s novou CS


Další podobné materiály na webu: