Strategické plánování – management a marketing (2)

 

   Otázka: Strategické plánování

   Předmět: Marketing a management

   Přidal(a): Nikola

 

 

Strategické plánování

  • Cesta dosažení určitého cíle, uskutečňuje a plánuje

 

STRATEGICKÉ ÚROVNĚ :

  • 1. Krok – poslání vize/představa čeho chce dokázat
  • 2. Krok – pomáhá motivovat zaměstnance, mají jistotu zaměstnanců
  • 3. Krok – podnik dává najevo svému okolí, zákazníkům, konkurentům co chce dokázat, okolí s tím musí počítat
  • 4. Krok – rozbor příležitostí

 

SWOT analýza

  • Zvenku – příležitosti, hrozby
  • Zevnitř – silné, slabé stránky

 

Bostonská matice

  • tempo růstu na trhu – jak rychle se výrobek uchytí na trhu

Růst

na

trhu

vysoký hvězdy otazníky
roste prodej a výroby, podporujeme rychle roste prodej, ale výrobky neobsáhly trh (neuchytily se), největší riziko
nízký dojné krávy bídní psi
na trhu mají své místo, prodává se velké množství, ale neroste prodej, firma má zisk, ale nepodporuje už jejich rozvoj nízký podíl na trhu, firma by měla přestat prodávat, ani ztráta ani zisk
vysoký nízký
Podíl na trhu

 

Mezera strategického plánování    

  • prodeje v KČ x Čas

 

Strategie:

  • Intenzivní růst – podnik rozšiřuje své produkty, větší výroba, více zaměstnanců, zakládá pobočky
  • Integrační růst – Fúze, spojí se podniky, aby toho udělali více
  • Diverzifikační růst – nezaměřuje se na 1 produkt, zabývá se úplně něčím jiným

 

Diverzifikace – Konglomerátní, Synergická -> nový trh

  • k nějakému výrobku začneme vyrábět výrobky doplňující (lyže-čepice)
  • nezaměřují se na jeden výrobek (tchibo – hodinky)

 

Integrace – Vertikální, Horizontální -> střídající trh

  • pole s obilím – mlynáři – prodej chleba – spojení dodavatelů a odběratelů
  • vytváření fúze – 2 pekárny
💾 Stáhnout materiál   🎓 Online kurzy
error: Content is protected !!