Způsob stanovení ceny – otázka z ekonomie a účetnictví

 

   Otázka: Způsob stanovení ceny

   Předmět: Ekonomie, účetnictví

   Přidal(a): katka

 

 

 

 

Cena P2

-To znamená, že cena spolu v výrobkem tvoří nabídkový mix a metody stanovení ceny

Cena velmi nízká Podle vlastních nákladů Dle konkurence Dle hodnoty vnímané zákazníkem Cena velmi vysoká
costs competiton customer

 

1) NÁKLADOVĚ ORIENTOVANÁ CENA

  • vychází z nákladů a zisk (obchodní marže) se vypočítává určitými procenty z nákladu, při čemž vychází z kalkulačního vzorce

 

kalkulační vzorec

přímí materiál

přímé mzdy

ostatní přímé náklady

——————————-

+ výrobní režie

+ správní režie

+ obchodní režie

——————————-

(náklady na výrobu)

vnitropodnikové ceny

+ zisk

——————————-

prodejní cena bez DPH

+ DPH

——————————-

PC s DPH

 

2) CENA PODLE KONKURENCE

  • Ceny vyšší než konkurenční (strategie intenzivního marketingu)
    – tato cena může být takto stanovena v případě když máme vyšší náklady na propagaci a podporu prodeje především zboží předešlého nebo značkového
    – nebo můžeme tuto strategii použít v případě když má mimořádně užité vlastnosti (výrobek nové generace, s tímto výrobkem pronikneme rychleji na trh a když se konkurence s užitými vlastnostmi vyrovná našemu výrobku cenu snížíme)

 

  • Cena nižší než konkurenční (strategie pasivního marketingu)
    – zde vycházíme z nižší ceny, abychom získali vysoký tržní podíl, ale toto můžeme činit pouze za předpokladu, že zákazník je přesvědčen o vysoké kvalitě našeho zboží a že nižší cena nikterak tuto kvalitu nesnižuje

 

  • Když je konkurenční cena stejná (spoléhá na necenovou konkurenci)
    – to znamená, že tuto strategii si můžeme dovolit v případě máme-li na vyšší úrovni oblast rozšířeného výrobku

 

3) CENA PODLE HODNOTY VNÍMANÉ ZÁKAZNÍKEM )

  • Tato metoda je založená na přesvědčení zákazníka, že mu výrobek v této cenové relaci přináší mimořádné uspokojení potřeb a toho využíváme za zboží módního, značkového, exklusivního, prestižního.
💾 Stáhnout materiál   🎓 Online kurzy
error: Content is protected !!