Charakteristika hotelnictví jako služby

Proč je zakázané kopírování? 💾 Stáhnout materiálVIP členstvíNahlásit chybu

 

Téma: Charakteristika hotelnictví jako služby

Předmět: Cestovní ruch/Hotelnictví

Přidal(a): Michaela

 

 

Hotel:

  • Je ubytovací zařízení, které poskytuje přechodné ubytování
  • Ubytování je zpravidla krátkodobé a je poskytováno všem typům turistů
  • Nabízí další služby, například stravovací, společensko-zábavní, relaxační, konferenční a obecně další služby relevantní v této oblasti
  • Minimální kapacita je 10 pokojů, ale v závislosti na národní normě nebo historické zvyklosti může být vyžadovaný větší počet.

 

Poskytované služby:

Ubytovací:

  • Hotel poskytuje jako jednu ze svých hlavních služeb ubytování hostům
  • Nabízí široký výběr hotelových pokojů (dámské pokoje, VIP, pokoj s kanceláří, pro jednu či více osob, rodinné…)
  • Tvoří nejvyšší část příjmů hotelového provozu
  • K ubytování si lze dokoupit tzv. doplňkové služby (květiny na pokoj, snídaně na pokoj, minibar…)

 

Stravovací:

  • Hotel poskytuje stravovací služby ubytovaným hostům, ale i hostům zvenčí
  • Pro vyšší kategorie hotelu platí, že musí být hotelová restaurace otevřena minimálně 5 dní v týdnu (3 hvězdičky), 6 dní v týdnu (4 hvězdičky) nebo 7 dní v týdnu (5 hvězdiček)
  • Při ubytování si host může vybrat, zda chce ubytování s polopenzí (2 jídla, většinou snídaně a večeře) nebo s plnou penzí (2 jídla, snídaně, oběd, večeře)

 

Společensko-zábavní:

  • Zaměřují se na odpočinek, relaxaci, zábavu a sport
  • Jsou buď placené, nebo bezplatné
  • Jsou to například: hrací automaty (šipky, stolní fotbálek…), bowling, kulečník, živá hudba, tanec nebo besedy se známými osobnostmi

 

Relaxační:

  • Jejich účelem je odpočinek a relaxace
  • Řadíme sem například služby wellness, jako jsou třeba masáže, koupele, sauna, vířivka…
  • Tuto službu nemůže nabízet úplně každý hotel, protože ne každý na to má prostory

 

Konferenční:

  • Poskytuje větší prostory pro schůze (konference), většinou firmy v rámci školení
  • Pro tyto služby je třeba mít vybavený hotel většími společenskými prostory s potřebným vybavením (dataprojektor, tabule na psaní, prostory pro odložení materiálu jak propagačního, tak osobního)

 

Prohlášení o postavení hotelu:

  • Vyjadřuje definici záměru nebo cílů, kterými se odlišuje od ostatních
  • Vyjadřuje zdůraznění filosofie, která dává myšlenkový obsah politice hotelu

 

Mělo by vyjadřovat základní potřeby a očekávání hostů.

Bez ohledu na úroveň či velikost hotelu mají všichni hosté základní potřeby, které by měl hotel splňovat, například:

  • spolehlivost a bezpečnost ubytování
  • čisté a pohodlné pokoje
  • zdvořilá, profesionální a přátelská obsluha
  • dobře udržované zařízení a vybavení

Je adresováno pro:

  • hosty
  • zaměstnance
  • management

 

Příklad prohlášení:

Posláním a úkolem našeho hotelu je poskytovat kvalitní ubytování a služby našim hostům. Náš hotel se soustřeďuje na individuální obchodní klientelu a cestovatele za odpočinkem a dále na kongresovou skupinovou klientelu. Klademe důraz na hodnoty předávané našim hostům vysokým standardem ubytovacích a stravovacích služeb při jednání a konferencích. Dosahujeme příslušné návratnosti investic pro naše majitele a uvědomujeme si, že toho nelze dosáhnout bez inteligentních, motivovaných a nadšených zaměstnanců.


Další podobné materiály na webu: