Téma: Charakteristika hotelnictví jako služby
Předmět: Cestovní ruch/Hotelnictví
Přidal(a): Michaela
Hotel:
- Je ubytovací zařízení, které poskytuje přechodné ubytování
- Ubytování je zpravidla krátkodobé a je poskytováno všem typům turistů
- Nabízí další služby, například stravovací, společensko-zábavní, relaxační, konferenční a obecně další služby relevantní v této oblasti
- Minimální kapacita je 10 pokojů, ale v závislosti na národní normě nebo historické zvyklosti může být vyžadovaný větší počet.
Poskytované služby:
Ubytovací:
- Hotel poskytuje jako jednu ze svých hlavních služeb ubytování hostům
- Nabízí široký výběr hotelových pokojů (dámské pokoje, VIP, pokoj s kanceláří, pro jednu či více osob, rodinné…)
- Tvoří nejvyšší část příjmů hotelového provozu
- K ubytování si lze dokoupit tzv. doplňkové služby (květiny na pokoj, snídaně na pokoj, minibar…)
Stravovací:
- Hotel poskytuje stravovací služby ubytovaným hostům, ale i hostům zvenčí
- Pro vyšší kategorie hotelu platí, že musí být hotelová restaurace otevřena minimálně 5 dní v týdnu (3 hvězdičky), 6 dní v týdnu (4 hvězdičky) nebo 7 dní v týdnu (5 hvězdiček)
- Při ubytování si host může vybrat, zda chce ubytování s polopenzí (2 jídla, většinou snídaně a večeře) nebo s plnou penzí (2 jídla, snídaně, oběd, večeře)
Společensko-zábavní:
- Zaměřují se na odpočinek, relaxaci, zábavu a sport
- Jsou buď placené, nebo bezplatné
- Jsou to například: hrací automaty (šipky, stolní fotbálek…), bowling, kulečník, živá hudba, tanec nebo besedy se známými osobnostmi
Relaxační:
- Jejich účelem je odpočinek a relaxace
- Řadíme sem například služby wellness, jako jsou třeba masáže, koupele, sauna, vířivka…
- Tuto službu nemůže nabízet úplně každý hotel, protože ne každý na to má prostory
Konferenční:
- Poskytuje větší prostory pro schůze (konference), většinou firmy v rámci školení
- Pro tyto služby je třeba mít vybavený hotel většími společenskými prostory s potřebným vybavením (dataprojektor, tabule na psaní, prostory pro odložení materiálu jak propagačního, tak osobního)
Prohlášení o postavení hotelu:
- Vyjadřuje definici záměru nebo cílů, kterými se odlišuje od ostatních
- Vyjadřuje zdůraznění filosofie, která dává myšlenkový obsah politice hotelu
Mělo by vyjadřovat základní potřeby a očekávání hostů.
Bez ohledu na úroveň či velikost hotelu mají všichni hosté základní potřeby, které by měl hotel splňovat, například:
- spolehlivost a bezpečnost ubytování
- čisté a pohodlné pokoje
- zdvořilá, profesionální a přátelská obsluha
- dobře udržované zařízení a vybavení
Je adresováno pro:
- hosty
- zaměstnance
- management
Příklad prohlášení:
Posláním a úkolem našeho hotelu je poskytovat kvalitní ubytování a služby našim hostům. Náš hotel se soustřeďuje na individuální obchodní klientelu a cestovatele za odpočinkem a dále na kongresovou skupinovou klientelu. Klademe důraz na hodnoty předávané našim hostům vysokým standardem ubytovacích a stravovacích služeb při jednání a konferencích. Dosahujeme příslušné návratnosti investic pro naše majitele a uvědomujeme si, že toho nelze dosáhnout bez inteligentních, motivovaných a nadšených zaměstnanců.