Téma: Management lidských zdrojů – krátká případová studie
Předmět: Management
Přidal(a): Anonym
Zadání úkolu
Základní informace o podniku – název organizace, počet zaměstnanců, základní informace o organizační struktuře, kultura organizace (základní filosofie –vize, mise, strategie, cíle)
Zpracujte podrobně (vše podle 1 vedoucího a 1 výkonného pracovníka):
- Popis pracovních činností dle struktury popisu pracovního místa 1 vedoucího pracovníka
- Popis pracovních činností dle struktury popisu pracovního místa 1 výkonného pracovníka
- Metody získávání zaměstnanců. Určete, kde a jak budete tyto pracovníky (jako fiktivně nové, vyhledávat)
- Zpracujte si krátký fiktivní strukturovaný životopis (1 z popisovaných pracovníků)
- Napište motivační dopis pro 1 pracovníka: Proč právě já? (3 věty)
- Navrhněte adaptační proces na 3 měsíce pro vedoucího a výkonného pracovníka
- Napište návrh na vzdělávání v průběhu jednoho roku pro vedoucího a výkonného pracovníka (odborné, jazykové, manažerské a sociální dovednosti)
- Navrhněte odměňování 1 vedoucího a 1 výkonného pracovníka, plat/mzda, odměny, cílové odměny
- Navrhněte hodnocení 1 vedoucího a 1 výkonného pracovníka (na základě zpracovaného pracovního místa) a plán cílů/ výkonů, vzdělávání na další rokPro zpracování seminární práce jsem si vybrala firmu, ve které momentálně pracuji na pozici účetní. Jedná se o firmu MND Drilling and Services, která bude v krátkém úvodu uvedena, čím se zabývá. Dále se bude zabývat získáváním zaměstnanců.
Vedoucí (vedoucí ekonomického úseku), popis jeho činnosti, návrh vzdělání, odměňování a hodnocení.
Dále se jedná o výkonného zaměstnance (účetní), popis činnosti, návrhu na vzdělání, odměňování a hodnocení zaměstnance.
Základní informace o podniku – název organizace, počet zaměstnanců, základní informace o organizační struktuře, kultura organizace
Popis pracovních činností: vedoucí ekonomického úseku
Požadavky na pozici:
- Vedení ekonomického oddělení a řízení účetního týmu
- Řízení cash-flow
- Řízení a platby DPH a ostatních daní
- Správa pohledávek a závazků
- Řízení mzdové a docházkové agendy zaměstnanců
- Vytváření podkladů pro výpočet odměn zaměstnanců
- Odpovědnost za účetní audit
- Správa výkazu zisků a ztrát středisek
- Vytváření statistik, vyplňování výkazů a jejich zasílání
- Znalost anglického jazyka na komunikativní úrovni
- Spolehlivost, pečlivost, samostatnost
Popis pracovních úkonů:
- zpracovávat účetní doklady jednotlivých středisek, sestavovat statistické výkazy, zpracovávat rozbory hospodaření, vč. návrhů na opatření k odstranění event. nedostatků a jeho projednání s ředitelem, dodržovat nařízení pro účetnictví a účtovou osnovu
- kontrolovat platební a bankovní styk
- zajišťovat chod pokladny v souladu s platnými předpisy ve stanovených pokladních hodinách
- kontrolovat výpisy z účtů, správnost dokladů, provádět vyúčtování cestovních náhrad
- sledovat plnění uzavřených úvěrových smluv a splátky anuit i běžných úvěrů bance
- vést evidenci přijatého a uskutečněného zdanitelného plnění a zpracovávat daňová přiznání
- dbát o plynulé a promyšlené financování provozních potřeb
- vést samostatné podvojné účetnictví pro právnické osoby v rozsahu dle uzavřených smluv
- zabezpečovat smluvní a zákonné pojištění veškerého majetku
- spolupracovat na vypracování návrhu kolektivní smlouvy
- zodpovídat, že na výzvu právního oddělení předá včas podklady potřebné za účelem vymáhání pohledávek
- podílet se na likvidaci pojistných událostí ve spolupráci s ostatními úseky
- plnit i jiné, zde neuvedené úkoly uložené ředitelem, vyplývající z potřeb společnosti
Popis pracovních činností: účetní
Požadavky na pozici:
- praxe minimálně 2 roky v oblasti účetnictví
- minimálně SŠ vzdělání ekonomického směru
- přehled v zákonech
- pokročilý excel (vzorečky, kontingenční tabulky)
- znalost anglického jazyka výhodou
Popis pracovních úkonů:
- zpracování účetních dokladů
- zpracování účetních závěrek
- vnitropodnikové účetnictví
- evidence tuzemských i zahraničních faktur
- vedení pokladny a její evidence
- zpracování podkladů pro vedoucího
Metody získávání pracovníků
Firma využívá tyto metody získávání zaměstnanců: Společnost využívá webové stránky, aplikace, sociální sítě na vyhledání vhodného kandidáta. Využívá doporučení zaměstnance na volnou pracovní pozici. Také umožňuje lepší poznání společnosti pro střední a vysokoškolské studenty, a to formou exkurzí, získání praxe nebo nabízí spolupráci při psaní bakalářské či diplomové práci.
Strukturovaný životopis
Jméno a příjmení Martina Nováková
Bydliště Patočkova 17, Brno
Telefon +420 999 999 999
E-mail novakova.m@seznam.cz
Vzdělání
2013-2017
- Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková
- škola s právem jazykové zkoušky,
- Obor Obchodní akademie
Práce
1.10.2017- 30.11.2020
- asistentka účetního oddělení
- evidence faktur (tuzemské, zahraniční)
- sklady (příjemky, výdejky)
- vedení pokladních knih
- účtování pokladny a ručních dokladů
- vystavování faktur
- kontrola DPH
1.12.2020-dodnes
- všeobecná účetní
- Kompletní účetní agenda
- Zpracování DPH
Znalosti a dovednosti
Práce na PC: Word, Excel, PowerPoint
Anglický jazyk: pokročilý
Znalost obchodní korespondence: ano
Řidičský průkaz: sk. B
Motivační dopis – Proč právě já?
- listopadu 2021
Projížděním webových stránek www.jobs.cz jsem narazila na nabídku práce účetní a po důkladném přečtení inzerátu se domnívám, že bych mohla být vhodným kandidátem pro Vámi nabízenou pracovní pozici.
Vámi nabízená pozice mě může posunout dál v mé pracovní kariéře. Doteď jsem pracovala jako všeobecná účetní v malé firmě s kamionovou dopravou, kde jsem zpracovávala kompletní účetní agendu od přijatých faktur až po vystavování faktur, zpracování DPH, kontrolního a souhrnného hlášení, evidence pokladny, bankovní účet a zpracování mezd.
Chtěla bych Vám poděkovat za Váš čas a případně se těším na budoucí spolupráci.
Adaptační proces na 3 měsíce pro vedoucího ekonomického úseku
- MĚSÍC
Seznámení se směrnicemi organizace, podřízenými, kolegy a počítačovou technikou (účetním programem)
Postupné přebírání práce, za kterou bude vedoucí zodpovídat
Účast na sezení, školení, porad
Loajalita ke svým podřízeným
- MĚSÍC
Zvládnout plánování, tematických plánů a jejich realizaci v praxi
Umět motivovat, hodnotit pokroky a výsledky zaměstnanců
Umět využívat pomůcky, tvořit a doplňovat metodický zásobník
- MĚSÍC
Zvládnout problematiku podniku
Správně si rozplánovat čas
Partnerský vztah vedoucí – podřízený založený na efektivní komunikaci
Individuální přístup, respektování individuálních potřeb
Adaptační proces na 3 měsíce pro účetní
- MĚSÍC
Povinná vstupní lékařská prohlídka
Seznámení se směrnicemi organizace, nadřízenými, kolegy a počítačovou technikou (účetním programem)
Povinné školení zaměstnance BOZP
Postupné ukazování náplně práce, kterou bude pracovník vykonávat
Zpracování poznámek z náplně práce
- MĚSÍC
Pomalé přebírání práce, za kterou je osoba zodpovědná
Účtování účetních dokladů pod dohledem zodpovědné osoby
Řešení případných nesrovnalostí
- MĚSÍC
Kompletní přebrání agendy po předešlém zaměstnanci
Zpracování podkladů k zaúčtování
Účtování účetních případů
Zpracování zahraničních a tuzemských faktur
Příprava podkladů k DPH, Kontrolnímu hlášení, Souhrnnému hlášení
Návrh na vzdělání vedoucího ekonomického oddělení
Podnik poskytuje zlepšení pracovní pozice:
- Jazykový kurz
- Školení pro zaměstnance na vedoucí pozici
- Školení BOZP a PO
- Školení první pomoci
- Školení nového zaměstnance
- Seberealizace
- Mentoring
Návrh na vzdělání na pozici účetní
Podnik poskytuje zlepšení pracovní pozice:
- Jazykový kurz
- Školení BOZP a PO
- Účast na školeních ohledně účetních a daňových předpisů
- Sdílení zkušeností v týmu
- Samostudium
Odměňování vedoucího ekonomického úseku
Vedoucí pracovník je odměněn podobně jako výkonný pracovník, a to základní mzdou dle dohody + % odměny za spolehlivou a skvěle odvedenou práci.
Různé benefity: Karta Multisport, Sick days 5 týdnů volna, příspěvek na stravování
Firemní telefon, notebook i k osobním účelům
Firemní automobil
Odměňování pracovníka na pozici: účetní
Zaměstnanec bude odměněn za svou práci základní mzdou, na které se se zaměstnavatelem dohodl + % odměny za správně odvedenou práci.
Nabízení benefitů, jako například: Karta Multisport, Sick days 5 týdnů volna, příspěvek na stravování
Odměna podle odpracovaných let ve společnosti ( 5 let = 5 000 kč)
Hodnocení vedoucího ekonomického úseku
Zaměstnanec na vedoucí pozici si vedl za poslední rok velmi dobře. Velmi rychle se seznámil a vnikl do struktury a chodu společnosti.
Tento zaměstnanec bude nadále provozovat tuto činnost nadále
Plán na vzdělání:
– Absolvování jazykového kurzu
– Absolvování kurzu pro manažery a na pozici vedoucích
Hodnocení na pozici: účetní
Zaměstnanec na pozici účetní odváděl za poslední rok svou práci pečlivě, spolehlivě a přesně.
Prokázal se jako vhodný zaměstnanec na tuto pozici, a proto je samozřejmostí prodloužení pracovní smlouvy na dobu neurčitou.
Plán na vzdělání:
– Absolvování kurzu Excel
– Absolvování kurzu účetní a daňové problematiky
Další podobné materiály na webu: