Obchodní politika hotelu

 

Otázka: Obchodní politika hotelu

Předmět: Hotelnictví

Přidal(a): user4

 

 

Obchodní politika

  • podnikatelská strategie
  • rozhodnutí o tom, jaký typ služeb bude hotel poskytovat a jakému okruhu zákazníků budou určeny
  • soubor opatření, který vychází ze skutečného stavu, definuje podnikatelské cíle a oblasti obchodní politiky
  • stanovení obchodní politiky je základem pro marketingové aktivity

 

Skutečný stav obsahuje:

  • popis, umístění a kapacitu hotelu, analýzu podnikatelského okolí, tržní podmínky, SWOT analýzu hotelu, USP hotelu

 

Podnikatelské cíle obsahují:

  • záměry hotelu týkající se jeho postavení na trhu, rozvoje hotelu, organizačního uspořádání.
  • Záměry hotelu jsou definovány kvalitativními a kvantitativními ukazateli:
    • Tržbami a jejich růstem
    • Rentabilitou podniku
    • Rozvojem hotelu a jeho financováním
    • Rozšiřováním nabídky, hledáním nových trhů = diverzifikací

 

Důležitou součástí obchodní politiky hotelu bývá obchodní plán – program.

  • Obchodní plán/program obsahuje = krátkodobé a dlouhodobé cíle a nástroje marketingu k jejich plnění.
  •  Úkolem obchodního programu/plánu = zajistit uspokojování poptávky z hlediska objemu, struktury, místa a času. Obchodní plán se zabývá  pouze možnostmi, které hotel má pro zvýšení tržeb !!!

 

Obchodní program obsahuje 3 hlavní části, které na sebe vzájemně navazují a podmiňují se:

  • Výrobní program = určuje objem a strukturu výroby podle spotřebitelské poptávky.
  • Prodejní program = zahrnuje veškerou realizaci výrobků, zboží a služeb.
  • Program služeb = zahrnuje rozsah a druhy služeb, které budou sloužit k uspokojení poptávky a ke zvýšení tržeb.

 

Při sestavování obchodního programu

  • Je třeba vyjít ze znalosti trhu a připravit nabídku na základě segmentace poptávky.
  • Při sestavování nabídky je současně třeba určit přibližnou cenovou hladinu, kterou budou hosté ochotni akceptovat.

 

Obchodní program vychází z těchto indícií:

  • Výrobní a prodejní kapacity hotelu, případně sítě hotelů
  • Počtu a struktury personálu + z možnosti doplnění personálu
  • Umístění hotelu
  • Konkurence
  • Situace na trhu
  • Právních norem
  • Výše kupních fondů a jejich rozdělení

 

Součástí obchodní politiky je zapojení marketingu a marketingového plánu, jehož nedílnou součástí je finanční plán.

Finanční plán vyjadřuje = prognózu příjmů + výdajů hotelu, skladbu a použití kapitálu a prognózu o výši zisku v průběhu 1, 2, 3 a více roků.

 

Sestavení finančního plánu vychází z těchto indícií:

  • Výsledků dosažených v uplynulých letech
  • Analýzy dosažených výsledků
  • Obchodního plánu

 

Práce manažera v hotelu je v souladu s obchodní politikou hotelu orientována na 3 hlavní složky = klíčové oblasti hotelového podnikání, které se vzájemně ovlivňují.

 

ZÁKAZNÍCI, PERSONÁL, AKTIVA = oblasti, které musí být úspěšně řízeny, aby mohl hotel fungovat a bylo dosaženo uspokojivých výsledků !!!

  • Z = Zajištění spokojenosti zákazníků
  • A = Ochrana aktiv před možnými hrozbami
  • P = Udržování a zvyšování výkonu personálu, jejich znalostí a dovedností

 

Vzájemný vztah klíčových oblastí

  • P + Z = OBLAST SLUŽEB
  • P + A = OBLAST PRODUKTIVITY + JEJÍ MAXIMALIZAXI
  • Z + A = OBLAST PŘÍJMŮ + PODMÍNKY PRO DOSAŽENÍ ZISKU
  • OBLAST SLUŽEB + OBLAST PRODUKTIVITY + OBLAST PŘÍJMŮ = OBLAST KVALITY

 

AKTIVA

  • budova hotelu, jeho vybavení, zařízení, zásoby
  • investovaný kapitál + příjmy z provozu hotelu
  • hotelový host + jeho majetek

Úkolem manažera = zajistit, aby aktiva byla efektivní i do budoucna při uspokojování potřeb a očekávání hostů

 

Ochrana aktiv = a) důsledná kontrola, b) pojištění + prevence

 

Při sestavování Obchodní Politiky hotelu je třeba vzít v úvahu následující skutečnosti a zaměřit na ně pozornost:

1) Určení současného stavu =  výchozí situace a potenciál hotelu je nutné specifikovat v těchto bodech:

  • Popis hotelu
    • jméno, umístění, velikost
  • Analýza okolí
    • společenské, právní a hospodářské podmínky
    • hospodářské údaje a trendy
    • sociální údaje a trendy
    • technologické údaje a trendy
  • Analýza tržních podmínek
    • dodavatelské trhy
    • odběratelské trhy
  • Turistická analýza místa
    • turistická nabídka
    • struktura hostů v místě
    • konkurenční podmínky
  • Analýza hotelu = SWOT analýza
    • příležitosti a hrozby
    • silné a slabé stránky
    • důležité ukazatele vývoje

 

2) Podnikatelské cíle = obsahují záměry hotelu týkající se jeho postavení na trhu a rozvoje hotelu v určitých časových intervalech

  • Záměry hotelu:
    • hospodářská situace hotelu
    • stabilita a dynamika provozu
    • společenské postavení hotelu
    • základy řízení hotelu
  • Dlouhodobé cíle:
    • kvalitativní cíle
    • kvantitativní cíle

 

3) Klíčové oblasti obchodní politiky, které je nutné prostudovat:

  • Marketing:
    • jednotlivé prvky marketingové konceptu
    • průzkum trhu
    • stanovení a plnění marketingových cílů
    • dodržování marketingových zásad
    • marketingový mix a jeho prostředky
    • marketingové plánování
    • realizace a kontrolní činnost
  • Personál:
    • plánování personálu
    • zajištění personálu
    • mzdy a sociální podmínky
    • řízení personálu
    • vzdělávání personálu
  • Finanční možnosti:
    • způsob financování
    • způsob rozpočtování
    • náklady a kalkulace
    • použití zisku
  • Investice a nákup:
    • obchodní vztahy a závazky
    • investiční program
    • kvalitativní požadavky na standardy služeb
    • pořizovací ceny
    • zásobování
    • skladování
  • Organizace: Organizační struktura hotelu
    • organizační hierarchie
    • úkoly a kompetence
  • + samozřejmě, jak vyplývá z úvodních informací ZÁKAZNÍCI+AKTIVA
💾 Stáhnout materiál   🎓 Online kurzy
error: Content is protected !!