Vnější úprava prodejny – maturitní otázka

 

Otázka: Vnější úprava prodejny

Předmět: Ekonomie

Přidal(a): ELI

 

 

Vnější úprava prodejny

(firemní štít, vývěska, vstupní prostor, výkladní skříň)

  • vnější úprava prodejny vystihuje charakter prodejny a nabízeným sortiment
  • součástí vnější úpravy je: firemní štít, vývěska, výkladní skříň, průčelí a vstup do prodejny
  • vnitřní úprava a prostorové členění prodejny musí zajišťovat plynulý pohyb zboží, zaměstnanců i zákazníků
  • hlavní prostorou prodejny je prodejní místnost, na kterou jsou kladeny požadavky: provozní, ekonomické a společenské
  • místnosti s přímým vztahem ke zboží jsou určené k pohybu zboží od příjmu po vystavení v prodejní místnosti. Jsou to: rampa, příjmová místnost, sklady, přípravny
  • místnost pro zaměstnance: kanceláře pro majitele (ředitele), účetní, šatny, umývárny, sprchy, WC, společenská místnost, technické místnosti
  • komunikační prostory jsou chodby, schody, schodiště, eskalátory, výtahy. Tyto prostory musí splňovat podmínky bezpečnosti práce.

 

Vnější úprava prodejny

  • Vytváření nákupních podmínek a atmosféry (udržujeme čistotu)
  • Vystižení charakteru prodejny

 

Firemní štít

  • Označení prodejny
  • Představení veřejnosti
  • Nad vchodem do prodejny

 

Forma firemního štítu:

  • Kreativní a poutavý návrh
  • Krátký a výstižný nápis (+jméno majitele)
  • Dodržujeme barevnost a formu písma (pokaždé stejné jako u naší značky)
  • V noci volíme osvětlení

 

Vývěska

  • Poskytování informací o prodejně
  • Na vývěsce musí být:
    • Obchodní jméno, sídlo/ bydliště podnikatele, IČO
    • Jméno a příjmení odpovědné osoby
    • Provozní doba
    • doplňující informace – možnost platby kartou/stravenkami

 

Vstupní prostor

  • Dotváří průčelí prodejny a je neoddělitelnou součástí prodejny
  • Snažíme se o snadný vstup do prodejny – žádné schody, žádné úzké prostory
  • Vhodný je bezbariérový vstup do prodejny (bez schodů, výškových rozdílů)
  • Moderní prodejny – samo otevírací dveře, otočné dveře

 

Výkladní skříň

  • Nejrozšířenější a nejlevnější forma reklamy
  • Informace o situaci na trhu
  • Informace o kvalitě zboží
  • Informace o zpracování a ceně zboží
  • Působí dlouhodobě a v místě prodeje

 

Funkce

  • Připoutání a udržení pozornosti zákazníka
  • Vyvolání zájmu o zboží
  • Předvést klady zboží
💾 Stáhnout materiál   🎓 Online kurzy
error: Content is protected !!