Otázka: Vnější úprava prodejny
Předmět: Ekonomie
Přidal(a): ELI
Vnější úprava prodejny
(firemní štít, vývěska, vstupní prostor, výkladní skříň)
- vnější úprava prodejny vystihuje charakter prodejny a nabízeným sortiment
- součástí vnější úpravy je: firemní štít, vývěska, výkladní skříň, průčelí a vstup do prodejny
- vnitřní úprava a prostorové členění prodejny musí zajišťovat plynulý pohyb zboží, zaměstnanců i zákazníků
- hlavní prostorou prodejny je prodejní místnost, na kterou jsou kladeny požadavky: provozní, ekonomické a společenské
- místnosti s přímým vztahem ke zboží jsou určené k pohybu zboží od příjmu po vystavení v prodejní místnosti. Jsou to: rampa, příjmová místnost, sklady, přípravny
- místnost pro zaměstnance: kanceláře pro majitele (ředitele), účetní, šatny, umývárny, sprchy, WC, společenská místnost, technické místnosti
- komunikační prostory jsou chodby, schody, schodiště, eskalátory, výtahy. Tyto prostory musí splňovat podmínky bezpečnosti práce.
Vnější úprava prodejny
- Vytváření nákupních podmínek a atmosféry (udržujeme čistotu)
- Vystižení charakteru prodejny
Firemní štít
- Označení prodejny
- Představení veřejnosti
- Nad vchodem do prodejny
Forma firemního štítu:
- Kreativní a poutavý návrh
- Krátký a výstižný nápis (+jméno majitele)
- Dodržujeme barevnost a formu písma (pokaždé stejné jako u naší značky)
- V noci volíme osvětlení
Vývěska
- Poskytování informací o prodejně
- Na vývěsce musí být:
-
- Obchodní jméno, sídlo/ bydliště podnikatele, IČO
- Jméno a příjmení odpovědné osoby
- Provozní doba
- doplňující informace – možnost platby kartou/stravenkami
Vstupní prostor
- Dotváří průčelí prodejny a je neoddělitelnou součástí prodejny
- Snažíme se o snadný vstup do prodejny – žádné schody, žádné úzké prostory
- Vhodný je bezbariérový vstup do prodejny (bez schodů, výškových rozdílů)
- Moderní prodejny – samo otevírací dveře, otočné dveře
Výkladní skříň
- Nejrozšířenější a nejlevnější forma reklamy
- Informace o situaci na trhu
- Informace o kvalitě zboží
- Informace o zpracování a ceně zboží
- Působí dlouhodobě a v místě prodeje
Funkce
- Připoutání a udržení pozornosti zákazníka
- Vyvolání zájmu o zboží
- Předvést klady zboží